Představujeme vám náš vozový park
Scania P500 B6x6 CAS 30/8500/510-S2R
Dne 9.7.2024 bylo jednotce slavnostně předáno do užívání nové zásahové vozidlo CAS30 na podvozku Scania. Na základě pečlivě připravených technických specifikací bylo vozidlo vyrobeno v továrně Kobit THZ. Jedná se o cisternovou automobilovou stříkačku s pohonem 6×6 která je určena především pro zásahy s potřebou většího množství vody. Zároveň je vozidlo určeno pro dopravu kompletního družstva 1+5 s veškerým příslušenstvím pro většinu tipu zásahů.
Vozidlo je rovněž vybaveno vyprošťovacím navijákem, osvětlovacím stožárem a vysokotlakým zařízením pro rychlý hasební zásah u požárů do vzdálenosti až 60 m od vozidla. Na zadní části je vybaveno výstražným šrafováním chevron a kropící tryskou. Na vozidle je rovněž instalována nárazníková lafeta s ovládáním z místa velitele nebo řidiče pro zásahy bez nutnosti výstupu posádky z vozidla.
Technické údaje:
Délka | 9 800 mm |
Šířka | 2 550 mm |
Výška | 3 200 mm |
Hmotnost | 26 000 kg |
Značka, typ vozidla | Scania P500 B6x6 |
Motor | 500 HP, 12 742 cm3 |
Převodovka | Opticruise – robotická dvanáctistupňová |
Rychlost | 110 km/h |
Objem nádrže na vodu | 8 500 l |
Objem nádrže na pěnidlo | 510 l |
Čerpadlo | THT bronzové |
Lanový naviják | 30 m lana, 5,1 t |
Renault Midlum CAS20-4000/240-M2T
Koncem roku 2021 obdržela naše jednotka od HZS nové prvovýjezdové vozidlo. Cisternová automobilová stříkačka CAS 20 postavená na podvozku Renault Midlum s pohonem 4×4 je určena k přepravě kompletního požárního družstva 1+5 s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních či jiných zdrojů hasících látek. Příslušenství vozidla umožňuje provedení i náročných technických zásahů ve stížených klimatických podmínkách.
Vozidlo je mimo jiné vybaveno vyprošťovacím navijákem, osvětlovacím stožárem a vysokotlakým zařízením pro rychlý hasební zásah u požárů do vzdálenosti až 60 m od vozidla.
Technické údaje:
Délka | 8 040 mm |
Šířka | 2 550 mm |
Výška | 3 250 mm |
Hmotnost | 16 000 kg |
Značka, typ vozidla | Renault Midlum 300.16 4×4 |
Motor | Dxi 7, 300 HP, 7146 cm3 |
Převodovka | Allison – automatická, pětistupňová |
Rychlost | 90 km/h |
Objem nádrže na vodu | 4 000 l |
Objem nádrže na pěnidlo | 240 l |
Čerpadlo | RUBERG R30/2,5 – Euroline |
2 000 l/min při 1 MPA | |
250 l/min při 4 MPa (tlaková hadice 60 m) | |
Lanový naviják | 23m lana, 5,4t |
Tatra 815 CAS 32-9000-S3R
Technické údaje:
Délka | 8 800 mm |
Šířka | 2 500 mm |
Výška | 3 300 mm |
Hmotnost | 22 400 kg |
Značka, typ vozidla | T815 CAS 32 PR2 6 x 6 |
Typ motoru | T 3-930-30 |
Počet válců | 12 |
Chlazení motoru | vzduchem |
Zdvihový objem motoru | 19 000 cm3 |
Největší výkon motoru | 315 HP |
Maximální rychlost | 98 km/h |
Objem nádrže na vodu | 9 000 l |
Čerpadlo | odstředivé, jednostupňové |
3 200 l/min | |
Vývěva na spálené plyny |
DA Ford Transit 1+8
Dopravní automobil Ford Tranzit je určen pro dopravu úplného požárního družstva. V přední části vozidla je umístěno devět sedadel, včetně sedadla řidiče, určených pro dopravu mužstva. V zadní části vozu je výsuvné plato osazené elektrocentrálou a kalovým čerpadlem.
Views: 1394